Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
opracowywanie i aktualizowanie Wieloletniej Prognozy Finansowej,
informowanie jednostek budżetowych powiatu o kwotach dochodów i wydatków oraz o zmianach ich planów finansowych,
sporządzanie projektów uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu dotyczących zmian w uchwale budżetowej oraz innych uchwał wynikających z ustawy o finansach publicznych,
opracowywanie planów finansowych jednostek budżetowych oraz projektów uchwał Zarządu Powiatu w sprawie ich zmian,
koordynowanie, nadzorowanie i rozliczanie wykonania budżetu powiatu przez jednostki budżetowe powiatu,
sporządzanie analiz i informacji z wykonania budżetu oraz innych zestawień, ocen i prognoz,
prowadzenie obsługi budżetu powiatu poprzez m.in.:
przekazywanie środków jednostkom budżetowym powiatu,
analizę terminowości i wysokości wpływu dotacji powiatu i wydatków Wydziału Budżetu,
zwroty niewykorzystanych środków dotacji,
zasilanie projektów współfinansowanych ze środków unijnych,
księgowania dotyczące planowania dochodów i wydatków budżetu powiatu,
nadzorowanie i rozliczanie porozumień powiatu z jednostkami samorządu terytorialnego,
organami administracji rządowej oraz innych porozumień (umów),
sporządzanie zbiorczych sprawozdań budżetowych i statystycznych,
sporządzanie bilansu z wykonania budżetu powiatu, bilansów łącznych jednostek organizacyjnych powiatu oraz skonsolidowanego bilansu powiatu,
opracowywanie SIWZ na udzielenie kredytów i obsługę bankową budżetu powiatu,
współpraca z bankiem obsługującym budżet powiatu oraz bankami kredytującymi,
prowadzenie nadzoru nad obsługą długu publicznego powiatu,
lokowanie wolnych środków finansowych,
archiwizowanie dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
opracowywanie projektu planu finansowego Starostwa Powiatowego w Grajewie na podstawie projektów wydziałów,
sprawdzanie poprawności wniosków wydziałów dotyczących zmian w budżecie i układzie wykonawczym budżetu,
koordynowanie, nadzorowanie i rozliczanie wykonania planu realizowanych przez Starostwo Powiatowe dochodów i wydatków budżetowych,
sporządzanie analiz i informacji oraz zestawień, ocen i prognoz, w zależności od potrzeb,
prowadzenie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Starostwa Powiatowego,
ewidencjonowanie, rozliczanie i windykacja należności Skarbu Państwa z tytułu wieczystego użytkowania gruntów, dzierżaw i innych,
windykacja przedsądowa należności powiatu realizowanych przez Starostwo Powiatowe w zakresie:
bieżącej analizy i kontroli terminowej realizacji wpływów z poszczególnych tytułów na rzecz Starostwa,
bieżące i terminowe podejmowanie działań windykacyjnych poprzez wysyłanie do dłużników wezwań do zapłaty i upomnień, oraz przekazywanie spraw do windykacji sądowej do Wydziału Organizacyjnego, ewidencja, księgowanie i rozliczanie operacji finansowych dotyczących programów celowych,
rozliczanie krajowych i zagranicznych podróży służbowych oraz ryczałtów samochodowych,
prowadzenie ewidencji majątku trwałego będącego w dyspozycji Starostwa Powiatowego oraz oddanego w użytkowanie jednostkom innym niż organizacyjne powiatu,
sporządzanie i rozliczanie list płac dotyczących umów o pracę, umów cywilnoprawnych oraz diet radnych powiatu,
dokonywanie rozliczeń z ZUS poprzez sporządzanie obowiązujących deklaracji i regulowanie należnych składek,
prowadzenie ewidencji, sporządzanie deklaracji i rozliczanie z Urzędem Skarbowym zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT) oraz zaliczek na podatek od towarów i usług (VAT),
sporządzanie, zgodnie z obowiązującymi przepisami, sprawozdań budżetowych, finansowych i statystycznych Starostwa Powiatowego jako jednostki budżetowej,
nadzór i kontrola nad inwentaryzacją środków trwałych Starostwa Powiatowego,
prowadzenie poradnictwa dla wydziałów Starostwa Powiatowego w zakresie planowania finansowego, wykonywania wydatków budżetowych, gospodarki pozabudżetowej oraz klasyfikacji budżetowej,
współdziałanie z bankami, urzędami i innymi instytucjami w zakresie spraw finansowo-księgowych,
opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących rachunkowości,
udział pracowników w komisjach przetargowych,
archiwizowanie dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami.