Logo powiatu grajewskiego

Zespół Szkół im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Szczuczynie

ul. Szczuki 1

19-230 Szczuczyn,

tel. 86 272 50 12

e-mail: sekretariat@zsszczuczyn.pl  

Dyrektor: Łukasz Kowalski

 

Dzisiejszy Zespół Szkół w Szczuczynie, posiada swój fundament w postaci Państwowej Średniej Szkoły Zawodowej, która jako pierwsza organizowała się w Grajewie już w czerwcu 1947 r. Jej pierwszym dyrektorem i założycielem była pani Kiełczewska, która w trudnych warunkach dokonała uroczystego otwarcia roku szkolnego w dniu 3 września 1947 roku.

Rok później ambitny Szczuczyn, z dniem 15 września 1948 r., odbył uroczyste otwarcie własnej Publicznej Średniej Szkoły Zawodowej, której pierwszym dyrektorem został jej organizator Wincenty Lewkowicz.

W związku z komasacją szkół zawodowych, we wrześniu 1951 r., PŚSZ w Szczuczynie, na jeden rok, połączono z PŚSZ w Grajewie, która wówczas mieściła się w tym czasie po opuszczonych przez wojsko koszarach. 

W sierpniu 1952 r. do koszar powróciło wojsko. Połączone dwie PŚSZ szczuczyńska i grajewska przechodzą kolejną transformację. Część szkoły z trzema wydziałami: ślusarz, tokarz i elektryk powraca do Szczuczyna wraz z jej dyrektorem Władysławem Hordyńskim i częścią nauczycieli. 

Przywrócona Szczuczynowi szkoła w 1952 r. istniała na poziomie zasadniczym, z częstą zmianą specjalizacji uczniów. 

Od 1 września 2009 roku szkoła przyjmuje nazwę Zespół Szkół im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Szczuczynie. 

Szkoła oferuje naukę w czterech kierunkach: technik pojazdów samochodowych, technik mechanik, technik logistyk i technik elektryk. 

Obecnie szkoła jest placówką prężnie rozwijającą się, a to dzięki korzystaniu z różnego rodzaju projektów i programów zewnętrznych, współpracy z pracodawcami, czy też doposażaniu swoich pracowni. Uczniowie, korzystają ze szkoleń, praktyk i staży zawodowych, które organizowane są w realnym miejscu pracy. Pracują z nowoczesnymi urządzeniami i sprzętem, co pozwala urozmaicić ich ścieżkę edukacyjną. Czynniki te wpływają pozytywnie na wykształcenie przyszłych fachowców, posiadających wysokie kwalifikacje zawodowe, a co za tym idzie, zwiększają się ich szanse na zdobycie przyszłościowego zawodu.