ul. Wojska Polskiego 84
19-200 Grajewo,
tel. 86 272 31 81
e-mail: sekretariat@zs2.grajewo.pl
Dyrektor: Marcin Bobrowski
Zespół Szkół Zawodowych otworzono 1 września 1995 r. W skład Zespołu Szkół Zawodowych weszły dwa typy szkół : Technikum Technologii Żywienia i Liceum Handlowe. Na siedzibę szkoły przeznaczono budynki zajmowane wcześniej przez wojsko. Powszechnie miejsce zwie się koszarami, a szkołę – podchorążówką lub jednostką. W czterech salach lekcyjnych rozpoczęło naukę 136 uczniów, a pracę 19 nauczycieli.
W roku 1999 Zespół Szkół Zawodowych stanowiły już trzy typy szkół: Technikum Technologii Żywienia, Liceum Handlowe i Liceum Techniczne o profilu administracyjno –ekonomicznym.
9 września 2000 roku dokonano uroczystego otwarcia przebudowanej części dydaktycznej kompleksu szkolnego oraz nadano Zespołowi Szkół Zawodowych imię 9 Pułku Strzelców Konnych, bowiem w tym miejscu, w dwóch służących do dzisiaj młodym Polakom budynkach, od maja 1924 roku do września 1939 roku stacjonował 9 Pułk Strzelców Konnych, z przybycia którego i obecności grajewianie zawsze byli dumni.
1 września 2002 szkoła zmieniła nazwę na Zespół Szkół Nr 2 im. 9. Pułku Strzelców Konnych w Grajewie i tego samego roku został wybudowany i przyjęty do użytku kompleks sportowo-dydaktyczny połączony z nowym budynkiem dydaktycznym.
24 października 2008 r. na terenie szkoły otwarty został drugi kompleks sportowy – zewnętrzny „Moje Boisko – ORLIK 2012. W ramach projektu powstał kompleks dwóch boisk- boisko do gry w piłkę nożną pokryte sztuczną trawą oraz boisko wielofunkcyjne przeznaczone do gry w piłkę ręczną, siatkową, koszykową oraz z nawierzchnią poliuretanową.
Dnia 1 marca 2009r. kompleks boisk sportowych „Moje Boisko-Orlik 2012” został udostępniony dla społeczności lokalnej. Zatrudnieni na nim są Animatorzy Sportu, którzy prowadzą zajęcia sportowe.
Na przestrzeni lat w szkole powstały nowoczesne pracownie informatyczne wyposażone w sprzęt, z którego korzystają uczniowie kształcących się w zawodach: technik informatyk i technik ekonomista.
W koncepcji funkcjonowania i rozwoju szkoła koncentruje się głównie na zapewnianiu jakości. W praktyce fakt ten powoduje przeniesienie uwagi na budowanie procedur zapewniających osiągnięcie określonych efektów w pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej szkoły. Zdanie, to jakość w edukacji to: jak najlepsze wykorzystanie posiadanych zasobów, czyli osiągnięcie maksimum w danych warunkach.
„Szkoła dobrze zorganizowana” to taka instytucja edukacyjno-wychowawcza, w której zrobiono wszystko, co możliwe, dla stworzenia optymalnych warunków i szans rozwoju i sukcesu każdego ucznia oraz wykorzystano je w maksymalnym stopniu. To taki układ społeczności ludzkich, w których szanowane są uprawnienia, ale także egzekwowane obowiązki i odpowiedzialność każdego z ich członków. Dlatego kadra pedagogiczna stara się być menadżerami oświaty, którzy stwarzają warunki oraz inspirują do twórczego. poszukiwania wciąż nowych metod i form działalności dydaktyczno-wychowawczej oraz organizacyjnej.
Obecnie szkoła oferuje wiele kierunków kształcenia związanych z ekonomią, informatyką, czy też gastronomią. Do zapoznania się z pełnym wachlarzem oferty zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej szkoły.