W dniu 29 lipca 2024 r. Powiat Grajewski zawarł umowę o powierzenie grantu ze Skarbem Państwa, w imieniu którego działa Centrum Projektów Polska Cyfrowa, z siedzibą przy ul. Spokojnej 13A, 01-044 Warszawa w ramach Projektu grantowego p.n.: „Cyberbezpieczny Samorząd” na realizację zadania p.n.: „Cyberbezpieczny Samorząd – zwiększenie cyberbezpieczeństwa w Starostwie Powiatowym w Grajewie”.
Projekt grantowy p.n. „Cyberbezpieczny Samorząd” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021–2027 (FERC), Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa.
Celem Projektu grantowego jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji poprzez wzmacnianie odporności jednostek samorządu terytorialnego oraz ich zdolności do skutecznego zapobiegania incydentom bezpieczeństwa teleinformatycznego, wykrywania ich i reagowania na nie.
Organizatorem Projektu grantowego jest Centrum Projektów Polska Cyfrowa (CPPC) realizująca projekt w Partnerstwie z Naukową i Akademicką Siecią Komputerową – Państwowym Instytutem Badawczym (NASK).
Starostwo Powiatowe w Grajewie planuje podnieść cyberbezpieczeństwo zainstalowanych w urzędzie systemów informatycznych i usług świadczonych drogą elektroniczną. W ramach Projektu grantowego zostaną zakupione:
Zaplanowano także przeprowadzenie szkoleń dla pracowników Starostwa Powiatowego w Grajewie w zakresie bezpieczeństwa informacji oraz metod obrony przed cyberatakami.
Na realizacje Projektu grantowego Powiat Grajewski otrzymał dofinansowanie w kwocie 850 000,00 zł, stanowiące 100% kwoty wydatków kwalifikowalnych.
Planowany termin zakończenia realizacji Projektu – czerwiec 2026 r.