DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW
PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Pilotażowy program „Rehabilitacja 25 plus”
edycja 2024 / 2025 w Zespole Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II w Grajewie
DOFINANSOWANIE 652 800 zł
CAŁKOWITA WARTOŚĆ 622 800 zł
DATA PODPISANIA UMOWY wrzesień 2024 r.
Zadanie realizowane jest przez Zespół Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II w Grajewie od września 2024 r. do 31 sierpnia 2025 r. i kierowane jest do osób niepełnosprawnych, uzależnionych od opieki innych osób i przez to wykazujących codzienną bierność oraz wykluczenie społeczne. Celem przedmiotowego zadania jest świadczenie indywidualnego i/lub grupowego wsparcia wobec beneficjentów programu „Rehabilitacja 25 plus”, które obejmuje: całodzienne usługi opiekuńcze, aktywizację fizyczną, intelektualną i społeczną, a także zawodową. Beneficjentami programu są niezatrudnione osoby niepełnosprawne będące absolwentami szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy bądź osoby, które wypełniły
w oznaczonym okresie realizację obowiązku nauki w szkolnictwie specjalnym.
Ogółem w projekcie bierze udział siedemnaście osób, spełniających wymagania rekrutacyjne programu.
W ramach realizowanego programu zapewnia się jego uczestnikom następujące benefity:
w łącznym wymiarze czasu wsparcia nie mniejszym niż sto godzin miesięcznie przypadających na każdego beneficjenta.
W zakresie realizacji całego przedsięwzięcia sukcesywnie realizowane będą wszystkie zaplanowane cele programowe z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości uczestników programu. Szczególną formą programowego wsparcia są indywidualne zajęcia usamodzielniające prowadzone w różnych publicznych miejscach Grajewa, np. w urzędach, instytucjach, sklepach, punktach usługowych oraz w ośrodkach kultury, nauki, zdrowia i rehabilitacji. Uzupełnieniem jej są zajęcia uspołeczniające prowadzone w terenie, których celem jest poznanie miasta, układu jego ulic, osiedli, placów i parków oraz położenia ważniejszych obiektów i punktów orientacyjnych, a także nabycie umiejętności bezpiecznego poruszania się po mieście, zdobywania potrzebnych informacji oraz korzystania z różnych dóbr kultury.